Egypten – Hurghada

Dette emne indeholder 11 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  Anonym 6 år, 10 måneder siden.

• Forfatter
    Indlæg
  • #10047 Svar

Anonym

Vi skal til Egypten for første gang… Så bare kom med al jeres viden.

Skal vi veklse hjemmefra?

Skal vi bestille udflugter gennem rejsebeauret (dyre) eller dernede lokalt?

Osv osv.

Rene

• #15048 Svar

Hej.

Vi hævede penge dernede, hvilket gik helt fint. Vi havde hæveautomat på vores hoteller, og fik at vide at det var der på de fleste store hoteller. Der kunne vi hæve med vores visa dankort, mod et gebyr på 30 kroner.

Husk at deres sedler er bakteriebomber:)

Vi var på “Atv safari” (den korte på 3 timer, uden aftensmad) i ørkenen lige uden for Hurghada, hvilket vi bestilte for 300 kr ved nogle lokale som havde en stander på hotellet. Det var rigtig sjovt og meget vellykket. Jeg kan simpelthen ikke huske hvad det hed, kan lige skrive hvis jeg kommer i tanke om det, men noget siger mig at selskabet hed noget med Pierre, er dog ikke helt sikker.

Vi var også på snorkel-tur til Giftun island, hvilket vi bestilte gennem et selskab der havde butik på hotellet. Pirates mener jeg det hed. Selve turen var fin, og vi så nogle okay steder, dog ikke noget helt vildt som man forventer af rødehavet. Vi var så heldige at se delfiner og havskilpadder fra båden undervejs. Vi var dog blevet lovet at vi kom på en båd kun med folk fra skandinavien, hvilket ikke passede i sidste ende. Vi var mig og familien, og 3 andre danskere – resten var russere. Toiletterne på båden var uden lys, og dørene kunne ikke låses, men vi fandt ud af at hjælpe hinanden ved at stå foran døren imens. Vi var egentlig også blevet lovet at det var “Mahmya Beach” vi skulle ud på og bade, som klart er den bedste på Giftun island, men kom i stedet på “Paradise Beach”, guiderne på båden svarede bare at det var det samme stort set.

Skulle vi gøre det igen, havde vi nok valgt at tage med på bravo tours arrangerede snorkel tur, for at komme afsted med andre danskere og for at få lidt bedre forhold under turen. Vores tur var nu stadig en rigtig god oplevelse:)

En anden ting er at i skal forberede jer på at have god med tålmodighed med hensyn til Russere. De er overalt i Egypten, så meget at mange ansatte på hoteller og guides på udflugter, har lært at tale russisk. Ud fra det vi har oplevet er det et meget utålmodigt og ubehøvlet folk. De kender ikke til kø-kultur overhovedet, er meget højlydt og tager for sig som om det var deres sidste dag på denne jord:) Men vi valgte bare at grine af deres opførsel, og ikke lade den påvirke vores ferie. Egypterne er desuden heller ikke begejstrede for deres opførsel.

Husk at være tydelig afvisende overfor sælgere hvis i ikke er interesserede i noget, de er MEGET påtrængende. De virker utrolig flinke, men hvis man går fra butikken uden at købe noget bliver de meget fornærmede og sure mange af dem. De har det ikke på samme måde med os, med at man kigger i butikker, de regner med at fordi man kigger eller spørger om pris – så vil man købe. Så der skal man være meget afvisende og ikke være flink, ellers kan du stå i en butik i LANG tid – de udnytter nemlig at vi er et “høfligt” folk.

Alt i alt havde vi en rigtig god ferie til Hurghada, og håber i får det samme:)

P.s. Drikkepenge er vejen frem i Egypten, vi gav til ham der gjorde rent, og til vores ven i baren – og fik utrolig service udover det sædvanlige.

• #15049 Svar

Anonym

Kan anbefale selv at tage snorkel og maske med på snorkel-tur hvis det er muligt. Da de de udlåner ikke er af helt vild kvalitet. Hvertfald ikke det vi havde mulighed for at låne.

• #15050 Svar

Men hensyn til det med sælgere, så var det slet ikke så slemt inde i Hurghada by som på hotellerne.

• #15051 Svar

Anonym

Russere…. 🙂 Tja så er de lige nøjagtig som hollændere i Italien….

• #15052 Svar

Jeg har for ganske nylig været i Hurghada – det var en blandet fornøjelse. Hav og hotel var skønt men byen helt forfærdelig efter min mening. Så håber du skal bo på et stort all-inclusive hotel, hvor det ikke er nødvendigt at tage ind til selve Hurghada.

Har skrevet et rejsetip om hvordan de lokale i Hurghada snyder dig (og hvordan man kan undgå det)

Var på en 24-timers tur til pyramiderne, som blev arrangeret af rejsebureauet. Det tog ca. 6 timer at køre i bus til Cairo, men da afgangstidspunkt var kl. 02, var vi fremme tidligt om morgenen. Selvom busturen ud og hjem var lidt hård og kedelig, var det overordnet set en spændende tur, som jeg ikke ville have undværet! Udover pyramiderne så vi Det Egyptiske Museum, hvilket var virkelig godt (jeg er normalt ikke er så god tll museer). Pyramiderne var også en god oplevelse, specielt pga. vores engagerede guider.

Læs evt. mit tip om hvordan man undgår de aggressive sælgere ved pyramiderne.

Vi dykkede også en enkelt dag. Det bestilte vi nede i Hurghada by. Jeg ved hvad det ville koste, hvis rejsebureauet bookede det for os, men det havde garanteret været dyrere.

God tur ned i varmen – den er du garanteret 😉

• #15053 Svar

Anonym

Tak for svarene…. Jo vi skal bo et All-Inclusive hotel….

Og håber da trods alt at vi får en god ferie…. 🙂

• #15054 Svar

Det skal I nok få! 🙂

Vores tur til Egypten var som nævnt skøn. Men selve byen Hurghada har efter min mening ikke rigtig noget at byde på.

God tur sydpå

• #15061 Svar

Hej

Er der mere at se på i Sharm El Sheik end Hurghada? og er der nogle der kan anbefale et hotel med allinclusive og havudsigt og godt snorkelsted. På forhånd tak

• #15062 Svar

Dykning, sol, dykning og atter sol 🙂 Det  er det bedste ved Hurghada 😀

• #15063 Svar

Hej

Er der nogen som ved om der kan veksles danske kroner til egyptiske pund.

Vi har læst en masse vedr. Euro, USD og Visa kort, men intet om danske kroner.

Med venlig hilsen og god jul fra én fra Maribo

• #15066 Svar

Anonym

Der kan der godt, men tag hellere med hjemmefra. De snyder med alt, selv i bankerne. Der findes ikke en ærlig dernede. Så pas godt på.