Rejseforum

Log ind for at skrive

HJÆLP: Hvorhen i julen 2011/12..?!

Oprettet af Jumme • 1 indlæg • Helt ny 10/08-2011, 18:43

Hej alle,

Min kæreste og jeg vil gerne rejse i julen, ca 14 dage. Vi har ledt lidt, men ikke fundet et godt sted, der matcher vores (meget stramme) krav:

- Der SKAL være varmt (som i strand/bade)

- Der må ikke være FOR mange turister (som i "turisthelvede")

- Ca kr. 4.000,- max pr fly billet (excl hotel/mad)

Har I nogle forslag? Bare byd løs, så sorterer vi selv. :-)

På forhånd tak !!

Foreslåede links

#1 npts • 190 indlæg • Ekstremt erfaren 10/08-2011, 23:21

Min første tanke var Thailand, og en af landets mere afsides øer. Men da jeg læste, at I max vil give 4.000 for en flybillet, bliver det nok svært. (Det kan gøres for omkring 5.500 med 1 stop undervejs). Til gengæld vil det være billigt at opholde sig i Thailand.

Mit andet bud er Dubai. Det burde kunne gøres for et sted mellem 3-4000 kroner per flybillet tur/retur. Og så vil der være op til omkring 26 grader. Men så læste jeg, at der skal være strand og bademuligheder. I kan sagtens finde lækre hoteller med pools, og sand der er også MASSER af - bare ikke ved en strand. ;-)

I det mest syslige Egypten burde der være varmt, men det er ikke sikkert. Nok ikke en risiko jeg ville løbe.

Florida og Miami er også et bud. Der er det hele - sol, varme og strand. Men desværre ikke så billige flybilletter.

Håber det satte tankerne lidt i gang.

Det kan sagtens lade sig gøre at finde sol, varme og strand i december måned, og jeg har selv både været i Thailand, Vietnam og Australien i julemåneden. Dog koster dog lidt at nå frem, desværre.

Mit råd vil være at gå lidt op i pris af flybilletten, men så vælge et billigt land at opholde sig, såsom Thailand. Så kan I nok gøre det hele for omkring 8-10.000 kroner per person.

Skriv endelig hvad I beslutter jer for - kan jo være I regner noget helt genialt ud! :-)

#2 npts • 190 indlæg • Ekstremt erfaren 10/08-2011, 23:25

Hov, forresten

Goa i Indien kunne måske også være en mulighed.

Har lige tjekket på momondo at en afrejse fra 11. december til 26. december koster 3969 kroner. (men med 2 stop).

Foreslåede links

#3 Skalstrup • 8 indlæg • Ny 11/08-2011, 08:28

Hej.

Florida er som nævnt tidligere en mulighed. Afhængig af sted i Florida er temperaturen vel mellem 20-27 grader. Jeg har de sidste 3 år været i Florida i November, og der har der været omkring de 25 grader i Orlando. 

Jeg ved dog ikke hvordan det ser ud med vandtemperaturen.

Sidste år var jeg afsted i 14 dage - Flybillet (t/r), billeje (10 dage) og hotel (13 overnatninger): 10.600 kr.

Florida byder desuden også på mange oplevelser og shopping.

Afhængig af rejsetidspunkt er der mulighed for at flyve direkte fra Aalborg til Fort Myers med Comefly (http://comefly.dk)

Læs mere om Florida: http://www.michaelhkristensen.dk

#4 Søs • 112 indlæg • Meget erfaren 11/08-2011, 17:25

Hej Jumme!

Jeg vil også helt klart anbefale Indien, hvis det skal være en varm og billig ferie!

I finder ikke et billigere land at rejse, spise og opholde jer i!!!

Og jeg ELSKER selv Indien, og har ialt tilbragt 1/2 år der, fordelt på 5 gange :-)

Goa er helt sikkert en mulighed, men det er Kerala også! De kalder det selv for "guds eget land", og hvis der findes et "paradis" på jord, må det være Kerala :-) Der er så smukt, så smukt, og har verdens dejligste mennesker, i mine øjne :-)

Goa har en del chartergæster, men de er meget "samlede" nogle få steder. og strandene går langs hele kysten, så det er nemt at finde et lille hyggeligt sted, uden ret mange andre! Og så leje en lille palmehytte, evt. på pæle lige i vandkanten :-) Det er primitivt, men få`es i mine øjne ikke meget bedre :-) Og de koster ikke ret meget!

Der findes også mange "homestays", hvor man bor hos en indisk familie, og det er en fantastisk oplevelse, da de er de mest gæstfrie mennesker, jeg nogensinde har mødt! Vi har selv gjort det flere steder i Kerala, og gør det meget gerne igen :-)

Mad koster næsten ingenting, man kunne for 3 år siden på en lokal restaurant, få en "special thali" fra ca. 4 kr, og min "bedre halvdel" påstår, at det er "verdens bedste" mad :-) Jeg er dog ikke helt enig, da jeg synes det er alt for stærkt! Det er i det hele taget det eneste, som jeg har imod Indien, at det er meget svært at få mad, uden alt for meget chili!

Flybilletter fåes normalt rimelig billigt (fra 4-5000,-kr.) men som Npts også er inde på, så tænkt lige på, at det er det samlede regnskab der er afgørende, og I finder som sagt ikke et billigere land at opholde jer i, end Indien! Også billigere end Vietnam, Cambodja, Thailand og Malaysia, som ellers også er billige :-)

Hvis det bliver Goa, kan man nogle gange købe nogle billige "kun fly" billetter hos charterselskaberne, og så ellers passe sig selv, når man kommer derud! Så tjek evt. det, for det kan måske endda være direkte fly, men jeg aner ikke, hvem der har rejser dertil nu! 

Vi har selv holdt jul og nytår derude, og aldrig oplevet et land som Indien, med så stabilt et klima = sol og sommer og masser af varme :-)

Jeg er også spændt på at høre, hvad I finder ud af, så fortæl endelig!!!!

Rigtig god tur!

Venlig hilsen Søs.

Skriv indlæg:

OBS: Du er ikke logget ind og dit svar vil blive afsendt som anonym.