Rejseforum

Log ind for at skrive

Startour forlanger 2000kr for ændring.

Oprettet af cskouboe • 1 indlæg • Helt ny 04/06-2009, 20:23

Hej,

Jeg havde bestilt en rejse hos fritidsresor.se og ønskede at foretage en ændring 2 timer efter bestilling af rejsen, dette var ikke noget problem men kostede dog 2000kr,  er dette almindelig procedure hos alle udbydere af rejser ?

mvh

carsten

Foreslåede links

#1 npts • 190 indlæg • Ekstremt erfaren 05/06-2009, 10:27

Hej carsten,

Jeg ringede for nyligt til Kilroy for at høre, om jeg kunne ændre en detalje ved det navn, jeg havde anført ved online bestilling af en flybillet til Bangkok. (Jeg ville gerne lave en anden opdeling af mine fornavne og efternavne)

Her oplyste de, at det koster 1800 kr. for at ændre noget som helst i flybilletten. Jeg kunne dog ikke finde ud af, om det var kilroy eller flyselskabet - Thai Airways - der skulle have pengene, da begge parter påstod at den anden i virkeligheden endte op med pengene.. Jeg betalte dog ikke, da der virkelig var tale om en detalje.

Thai Airways sagde desuden, at det ved mange selskaber slet ikke er muligt at foretage ændringer og at alternativet derfor kun er at aflyse hele bestillingen og foretage en ny.

Jeg synes i det hele taget det er ret dårligt at en ændring er så dyr at foretage. Hvis ændringen rent faktisk kan foretages kan det vel kun være et spørgsmål om at ændre et par småting hist og her - max 5 minutters arbejde.

#2 mpp • 11 indlæg • Lidt etableret 08/06-2009, 16:40

Lyder dyrt og uretfærdigt.

Har du ikke en rejseforsikring eller almindelig forsikring, der kan dækker det?

Foreslåede links

#3 StigKam • 20 indlæg • Etableret 09/06-2009, 05:08

Det virker uretfærdigt! Jeg tror dog, at den primære årsag er, at diverse rejsearrangører ikke ønsker hele tiden at skulle ændre større og mindre detaljer i folks rejsearrangementer. Hvis det eksempelvis var gratis, så ville rejsearrangørerne jo ikke have andet give sig til end at ændre detaljer i folks bestillinger. Det ville være en dyr affære for dem.

#4 afrika-safari.dk • 1 indlæg • Helt ny 11/06-2009, 15:24

Hej Carsten, hos afrika-safari.dk, plejer vi nu at være lidt mere fleksible :)

Skriv indlæg:

OBS: Du er ikke logget ind og dit svar vil blive afsendt som anonym.